NAILS - Every Bridge Burning
Rezavá a drásavá sedmnáctiminutovka, která v tempu polevuje až u poslední skladby. V čem ale nesleví je hutnost, talk a brutalita, která je pro NAILS signifikantní. Po všech směrech povedené navázání na minulou desku.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Fínska štvorka KRYPTS s členmi z Helsinki (dosť bolo nezmyselného skloňovania a pomnožnosti) a Uusimaa je na scéne od roku 2008 a za ten čas si na základe dvoch albumov a ďalších nahrávok získala pomerne solídne renomé na deathmetalovej scéne. Hudobne ide o naozajstnú záhrobnosť, vychádzajúcu z temného kovu smrti starej školy, chladnej, surovej a neľudskej „zadoomanosti“ i extrémneho metalu zameraného na živelnosť, pekelnosť a chaotickosť.
Tieto elementy sú viac či menej vyrovnane zastúpené v každej zo šiestich skladieb dlhohrajúcej novinky „Cadaveric Circulation“, ktorá vychádza koncom mája. Charakterizujú ju chlad, des, hrôzy záhrobné i lovecraftovské a takisto striedanie hrozivej, valivej a plazivej ponurosti s besniacimi výbuchmi ľadových sopiek, korunované často ťahavým revom frontmana Anttiho. Výsledkom je zhubne a tajomne pôsobiaci atmosférický extrém, v ktorom ťažko hľadať náznak takej harmónie, ktorá by aspoň na chvíľu rozohnala mraky totálnej ťažoby, otvárajúci brány do svetov, z ktorých sa príliš zvedavý cudzinec vráti len sotva.
Ako v obrovskej zamrznutej hale tu s ozvenou hučia náklepy odkazujúce na klasické kusy INCANTATION, ktoré sa podobne ako u McEnteeho družiny bez výstrahy ponoria do močiarov zadúšajúceho, ťahajúceho sa a kvíliaceho bahna. V nich nájdete stopy starej najdrsnejšej death/doomovej školy, ako ju reprezentovali austrálski DISEMBOWELMENT. Jednoducho ten typ kovu smrti a záhuby, ktorý ani nepredstiera, že by chcel poslucháčovi poskytnúť štipku nádeje na záchranu. Popri týchto dávnych odkazoch sa občas nájdu paralely k novším „predveko chaotickým“ deathmetalovým spolkom ako FATHER BEFOULED či IMPETUOUS RITUAL, ktoré však tiež v prvom rade rozvíjajú odkaz starých temných božstiev.
V poradí tretí album Fínov z hĺbok podzemia je veľmi solídne urobenou a uveriteľnou variáciou na tému „death metal z vašej najhoršej nočnej mory“.
7,5 / 10
Jukka Aho
- gitary
Otso Ukkonen
- bicie
Ville Snicker
- gitary
Antti Kotiranta
- vokály, basgitara
1. Sinking Transient Waters
2. The Reek of Loss
3. Echoes Emanate Forms
4. Mycelium
5. Vanishing
6. Circling the Between
Cadaver Circulation (2019)
Remnants of Expansion (2016)
Unending Degradation (2013)
Krypts (EP) (2011)
Open the Crypt (demo) (2009)
Vydáno: 2019
Vydavatel: Dark Descent Records
Stopáž: 38:54
-bez slovního hodnocení-
Rezavá a drásavá sedmnáctiminutovka, která v tempu polevuje až u poslední skladby. V čem ale nesleví je hutnost, talk a brutalita, která je pro NAILS signifikantní. Po všech směrech povedené navázání na minulou desku.
Další alternativa pro příznivce BORKNAGAR je tato parta z Rocky Mountain. Sice nic převratného, ale jízda je to patřičně ostrá i melodická, plná hezkých momentů a přesvědčivé instrumentace. I střídání growlingu a čistého vokálu je namixováno s přehledem.
Páni muzikanti, hoďte tam něco svižného a veselého, kytary ať závodí s klávesami. Dobré, to je ono. Trochu kýčovité jak ti Taliáni STAMINA. A kdo je ten starý pěvec v novém čepci? Ale, nebyl on u ROYAL HUNT? Dobře jste to skloubili, radost poslechnout.
V pátek nás čeká masivní exploze v podobě novinky německých kanonýrů, to se cítím oprávněn tvrdit už na základě luxusního čtyřpísňového EP, které obsahuje ten nejlepší melodický black / death s hnilobným pachem obinadel a lidského masa. Fans do haptáku!
A jsou zpět. Po dekádě odmlky. Opět rozjuchaní, lehce infantilní, ale hlavně maximálně kreativní a hraví. Deska, u které se prostě nejde nepohupovat do rytmu. Je v tom nezbedná nakažlivost.
Řecký instrumentální postrock, jenž koketuje s blackgazem, ambientem i cinematickou hudbou, který se nebojí ani klávesových ploch a piana. Fascinující vizuál skvěle odráží znepokojivost a melancholičnost jejich hudby.
Další španělský příspěvek do už nyní bohaté nadílky výborných doom metalových nahrávek letošního roku. „Espectres“ je klasický, dřevní a čistý doom, přesto stále velmi emotivní a prodchnutý krásně ponurou atmosférou.